V dnešnej dobe sú reklamy už skoro
všade. Či už to je v televízii, rádiu, alebo na internete. Reklamami sme
bombardovaní aj niekoľko krát za deň. V súčasnosti je reklama veľmi
dôležitá. Reklama slúži na propagáciu produktu, alebo aj na propagovanie
názorov na produkty či služby. Avšak reklamy bývajú aj vo veľkej miere
manipulatívne a ovplyvňujú ľudí. Veľmi dôležitá je forma, ktorou sú
informácie podávané.
Reklamy majú veľkú možnosť presviedčať
ľudí aby si daný produkt kúpili. Hlavnými úlohami reklamy sú hlavne upútať
pozornosť, vzbudiť záujem, vyvolať túžbu po nich a nakoniec vyvolať akciu,
čo je napríklad kúpa produktu. Na ľudí však môžu reklamy pôsobiť rôzne. Už len
keď si zoberieme dospelého človeka a dieťa. Keď dieťa vidí reklamu na
hrčky tak ich okamžite chce. Pri deťoch treba spomenúť, že existujú dva druhy
reklamy. Prvé sú detské reklamné spoty, kde sú propagované hračky, sladkosti
a iné. Druhým typom sú reklamné spoty s deťmi. V nich vystupujú
deti, pričom sa jedná o detské produkty, alebo produkty pre dospelých.
Zadávatelia reklamy veľmi radi pracujú s deťmi, lebo deti dokážu najviac
ovplyvniť nákupné správanie svojej rodiny. Veľa štúdií sa zaoberá deťmi ako
zákazníkmi a spotrebiteľmi. Všímajú si hlavne ich vzťah k takýmto
úlohám. Tiež si všímajú aký majú vplyv na svoju rodinu z hľadiska
nakupovania. Deti sú veľmi špeciálnou skupinou z hľadiska pôsobenia
reklamy, lebo sú citlivé na emocionálne podnety. Majú nedostatok skúseností
a preto si môžu mýliť fikciu s realitou.
Negatívne vplyvy reklamy si však málokto
uvedomuje. Znázorňujú prehnane materiálnu stránku života, podporujú
márnotratnosť, vytvárajú ilúziu bohatého, šťastného, spokojného života
a to často v rozpore so skutočnosťou. Avšak nie všetky vplyvy sú len
negatívne. Nájde sa aj niekoľko pozitívnych. Reklama je hlavne zdrojom
informácií o produktoch, kultúrnych podujatiach, ktoré môžu byť pre
konzumenta zaujímavé. Medzi pozitíva sa zaraďujú aj reklamy, ktoré pomáhajú
znevýhodneným skupinám ľudí, alebo obetiam prírodných katastrof. V tomto
sú reklamné spoty veľmi prospešné. Taktiež reklamy môžu dať divákovi aj
motiváciu pracovať na sebe. Môžu posilniť prirodzenú zvedavosť a túžbu po
poznaní.
Komentáre
Zverejnenie komentára