Vplyv reklamy na človeka

     V dnešnej dobe sú reklamy už skoro všade. Či už to je v televízii, rádiu, alebo na internete. Reklamami sme bombardovaní aj niekoľko krát za deň. V súčasnosti je reklama veľmi dôležitá. Reklama slúži na propagáciu produktu, alebo aj na propagovanie názorov na produkty či služby. Avšak reklamy bývajú aj vo veľkej miere manipulatívne a ovplyvňujú ľudí. Veľmi dôležitá je forma, ktorou sú informácie podávané. 
     Reklamy majú veľkú možnosť presviedčať ľudí aby si daný produkt kúpili. Hlavnými úlohami reklamy sú hlavne upútať pozornosť, vzbudiť záujem, vyvolať túžbu po nich a nakoniec vyvolať akciu, čo je napríklad kúpa produktu. Na ľudí však môžu reklamy pôsobiť rôzne. Už len keď si zoberieme dospelého človeka a dieťa. Keď dieťa vidí reklamu na hrčky tak ich okamžite chce. Pri deťoch treba spomenúť, že existujú dva druhy reklamy. Prvé sú detské reklamné spoty, kde sú propagované hračky, sladkosti a iné. Druhým typom sú reklamné spoty s deťmi. V nich vystupujú deti, pričom sa jedná o detské produkty, alebo produkty pre dospelých. Zadávatelia reklamy veľmi radi pracujú s deťmi, lebo deti dokážu najviac ovplyvniť nákupné správanie svojej rodiny. Veľa štúdií sa zaoberá deťmi ako zákazníkmi a spotrebiteľmi. Všímajú si hlavne ich vzťah k takýmto úlohám. Tiež si všímajú aký majú vplyv na svoju rodinu z hľadiska nakupovania. Deti sú veľmi špeciálnou skupinou z hľadiska pôsobenia reklamy, lebo sú citlivé na emocionálne podnety. Majú nedostatok skúseností a preto si môžu mýliť fikciu s realitou.
     Negatívne vplyvy reklamy si však málokto uvedomuje. Znázorňujú prehnane materiálnu stránku života, podporujú márnotratnosť, vytvárajú ilúziu bohatého, šťastného, spokojného života a to často v rozpore so skutočnosťou. Avšak nie všetky vplyvy sú len negatívne. Nájde sa aj niekoľko pozitívnych. Reklama je hlavne zdrojom informácií o produktoch, kultúrnych podujatiach, ktoré môžu byť pre konzumenta zaujímavé. Medzi pozitíva sa zaraďujú aj reklamy, ktoré pomáhajú znevýhodneným skupinám ľudí, alebo obetiam prírodných katastrof. V tomto sú reklamné spoty veľmi prospešné. Taktiež reklamy môžu dať divákovi aj motiváciu pracovať na sebe. Môžu posilniť prirodzenú zvedavosť a túžbu po poznaní.

Komentáre